[80] PRZEDPREMIEROWO: Kamień i sól - Victoria Scott

12:00:00




Tytuł oryginału:
Salt and Stone
Autor: Victoria Scott
Przekład: Marzena Dziewońska
Wydanie: IUVI
Premiera: 17.02.2016
Liczba stron: 365





Tella ma za sobą przerażającą przeprawę przez dżunglę i pustynię. Nie może się już wycofać. W kolejnych etapach wyścigu zmierzy się z ukrytymi niebezpieczeństwami oceanu, mrożącym oddech górskim zimnem oraz… nowymi, pokrętnymi zasadami wyścigu.
Co jednak, jeśli niebezpieczeństwo leży jeszcze głębiej? Jak można ufać komukolwiek, skoro wszyscy mają jakieś sekrety? Co zrobić, gdy osoba, na której najbardziej polegasz, nagle przestaje cię wspierać? Jak wybrać między jednym życiem a drugim?
Wyścig dobiega końca. Tella ma coraz mniej czasu i jeszcze mniej sił. Na początku było stu dwudziestu dwóch uczestników. Kiedy Tella i ci, którzy przeżyli, stają do ostatniego etapu, jest ich zaledwie czterdziestu jeden… i tylko jedna osoba może zwyciężyć.

Ogień i woda | Kamień i sól

Tella zaczyna właśnie drugą połowę Piekielnego Wyścigu. Mimo tego, że większości jej przyjaciół udało się przetrwać i dalej startują w wyzwaniu, ona i Guy zaczynają się od siebie coraz bardziej oddalać. Dziewczyna chce pokazać, że potrafi zadbać sama o siebie i podczas trzeciego etapu odbywającego się na etapie wybiera inną drogę niż Guy. Jej zadaniem jest dotrzeć do mety jak najszybciej, aby otrzymać nagrodę dla jednej z pierwszej piątki, na której zależy jej równie mocno, jak na leku. Musi poradzić sobie z nowymi znajomymi, coraz bardziej pokręconymi zasadami wyścigu i dosłownie zabójczymi warunkami, mając na uwadze życie swoje, brata Cody’ego i wszystkich towarzyszących jej pandor.

W tym tomie poprzeczka jest podniesiona dużo wyżej niż w poprzednim. Miałam pewne obawy, czy aby na pewno autorce uda się osiągnąć poziom, który sama sobie wyznaczyła, ale na całe szczęście zadanie zostało wykonane perfekcyjnie. Od momentu, w którym akcja nabiera zawrotnego tempa, nie zatrzymuje się ani na chwilę. W pewnych fragmentach dzieje się tyle rzeczy, że można absolutnie się pogubić, a po lekkim ochłonięciu docierają do nas konsekwencje danych wydarzeń.
Były takie momenty, w których chciałam przywalić Telli za to, że na siłę stara się udowodnić, jaka to ona niezależna i samodzielna, ale i tak zawsze coś musiało pójść nie tak. Mogła skorzystać z pomocy wielu towarzyszących jej osób, ale nie, po co. Uch, jak ja nie lubię takich uparciuch!
Pojawiło się także kilka nowych postaci, o których nie będę więcej mówić dla bezpieczeństwa własnego i innych. Jednym z takich bohaterów jest Cotton, na którego trzeba szczególnie uważać!
Samo zakończenie jest dosyć… dziwne? Może tak to ujmę. Na razie nie wiadomo mi nic o istnieniu trzeciego tomu, a to, co czytamy na ostatnich stronach niemalże błaga o wyjaśnienie i dopisanie kilku kolejnych zdań. Osobiście mam nadzieję, że kolejna część się pojawi, bo jak nie, to będę bardzo zawiedziona.

Kamień i sól jest drugim tomem w serii i na całe szczęście utrzymuje, a nawet podnosi poziom lektury. Sporo akcji, nowe wątki i bohaterowie, walka z czasem i potęgą natury – to wszystko składa się na przyjemną i pełną przygód lekturę.


8/10
Przeczytam tyle, ile mam wzrostu: 2,5 cm

You Might Also Like

4 komentarze

  1. Jak to możliwe, że w ogóle nie obiła mi się ta seria o uszy...? Naprawdę nie wiem o.O
    Nie czytałam pierwszego tomu, więc tylko przeleciałam wzrokiem opis fabuły i skupiłam się na Twojej opinii. I może nawet się skuszę - jak wygrzebię się ze stosu innych książek, które mam w planach ;)

    www.bookish-galaxy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie wiem! Ale koniecznie musisz przeczytać! :D

      Usuń
  2. O "Ogniu i wodzie" słyszałam tak wiele i tak bardzo chcę przeczytać tę książkę, by potem zagłębić się w drugi tom, że to aż niepojęte. Niestety mi nie po drodze :(

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie na nową recenzję!
    Przerwa na książkę
    Snapchat: przerwa_ksiazke

    OdpowiedzUsuń