[3] Rick Riordan - 39 wskazówek: Labirynt kości

22:52:00



Tytuł oryginału: „THE 39 CLUES: The Maze Of Bones”
Autor: Rick Riordan
Przekład: Grażyna Smosna
Premiera wydania:
    Świat – 2008
    Polska – 2012
Wydanie: Wydawnictwo INITIUM
Liczba stron: 239

Co byś zrobił, gdyby nagle okazało się, że twoja rodzina jest jedną z najbardziej wpływowych w dziejach ludzkości? A gdyby powiedziano ci, że źródło jej potęgi zostało ukryte w postaci 39 wskazówek w różnych zakątkach świata? Gdybyś stanął przed wyborem: wziąć milion dolarów i odejść lub otrzymać pierwszą wskazówkę, jaka byłaby twoja decyzja?
Amy i Dan Cahill bez wahania wybrali wskazówkę, rozpoczynając tym samym bardzo niebezpieczny wyścig.

„Milion dolarów czy wskazówka? Mają państwo pięć minut na podjęcie decyzji.”

Tak, wreszcie udało mi się zacząć przygodę z trzydziestoma dziewięcioma wskazówkami. Właściwie nie spodziewałam się, że tak szybko mi się to uda, ale dałam radę. Było warto!

Nastoletnie rodzeństwo, Amy i Dan Cahillowie, stoją na skraju rozdarcia psychicznego. Jedyna osoba z rodziny, z którą mogli w normalny sposób porozmawiać, niedawno zmarła, ciotka Beatrice ciągle stoi nad ich głowami i pilnuje porządku, a na dodatek szykuje się rodzinny zjazd z okazji pogrzebu babci Grace. Gdy rodzeństwo stawia się na zgromadzeniu Cahillów, co krok natykają się na znienawidzonych członków rodziny. Jedyne, co ich wszystkich łączy, to oczekiwanie na odczytanie testamentu. Każdy liczy na to, że odziedziczy po Grace wielką posiadłość oraz ogromną sumę pieniędzy. Ku zdziwieniu wszystkich, z Amy i Danem włącznie, testamentem okazuje się być przemowa Grace. Cahillowie usłyszeli, że każdy ma wybór odnośnie spadku – spieniężyć czek warty milion dolarów i odejść, raz na zawsze zapominając o babci, bądź otrzymać wskazówkę, która może doprowadzić ich do jednego z największych skarbów w historii. Co zrobiło rodzeństwo? Oczywiście, na przekór Beatrice i całej reszcie Cahillów, wybrali wskazówkę:
Richard S. stał u wiedzy wrót i spisał tych żale, którym przyświecała ranna zorza.
Wiecie o co chodzi? Bo ja nie. Ale Amy i Dan owszem! I tutaj zaczęła się ich przygoda, pełna zwrotów akcji, niespodzianek (niekoniecznie przyjemnych), kłótni i wielkiej rywalizacji.

Jak na moje oko, książka jest pomieszaniem kilku innych pozycji, mimo tego, iż jest z nich wszystkich najstarsza. Ja znalazłam tutaj fragmenty brzmiące jak rodem z twórczości Dana Browna – zagadki, wskazówki, odkrycia, i inne podobne elementy. Z drugiej strony, widzę podobieństwo do Igrzysk śmierci – stała rywalizacja, tworzące się grupy, które wzajemnie próbują się zniszczyć. Jednak czy to przeszkadza w polubieniu książki? Ależ skąd. Nawet wręcz przeciwnie, dodaje jej tej odrobiny uroku!
Drugim ogromnym plusem jest autor. Rick Riordan, mój osobisty mistrz pióra i historii. Na początku obawiałam się, że ta książka nie będzie tak dobra jak seria o Percym czy rodzie Kane. Na całe szczęście, i tym razem się nie zawiodłam. Dlatego też żałuję, że kolejny tom tego cyklu został napisany przez kogo innego. Ale, kto wie, może okaże się lepsza?

Książka sama w sobie jest bardzo krótka i treściwa. Pisana lekko, z odrobiną ironii i dużą dawką humoru. Polecam na nudne podróże, ciepłe wieczory, czy na każdą inną sytuację. ;)

Ocena książki: 9/10

***


Jej, kolejna recenzja za mną. Coraz lepiej! Mam nadzieję, że się spodoba. :)

You Might Also Like

0 komentarze