Liebster Blog Award #11

12:00:00



Dzieńdoberek! Dzisiaj przychodzę do Was z dawno niewidzianym u mnie Liebsterem, do którego nominowała mnie (a raczej sama wyprosiłam nominację) Paulina z bloga Volusequat. Za nominację dziękuję, i zapraszam do przejrzenia moich odpowiedzi :D


1.Czy zdarzyło się, że ktoś zdradził Ci zakończenie lub istotny moment w fabule książki, która niesamowicie Cię wciągnęła? Jaka była Twoja reakcja?
Raczej nie zdarzyło mi się, żeby ktoś coś mi zaspoilerował, jeśli już, to ja sama pakowałam się na strony, na które nie powinnam i potem plułam sobie w brodę, że wiem co i kiedy się stanie :P
Ale jakiś czas temu przydarzyła mi się bardzo zabawna sytuacja - jadąc tramwajem czytałam Miasto Niebiańskiego Ognia i jakaś dziewczyna siedząca na przeciwko mnie z irytującym uśmieszkiem na twarzy opowiedziała mi, jak potoczą się losy Sebastiana. Gdybym nie czytała tej książki po raz drugi, chyba bym tą laskę zatłukła na śmierć XD

2.Którego pisarza cenisz najbardziej? Dlaczego?
Jest wielu autorów, których naprawdę podziwiam i uwielbiam, ale najbardziej cenię sobie twórczość Johna Greena i Tolkiena. Ten pierwszy porusza wiele tematów, które są w tych czasach popularne, ale tylko ze względu na zarobki. Mimo powierzchowności i czasami nudy, jaką Green prezentuje, jestem zakochana w większości jego książek i jak na razie nie zapowiada się na zmiany.
Jeśli chodzi o Tolkiena, podziwiam to, że tyle lat temu potrafił stworzyć od samego początku całe uniwersum, w którym zakochałam się od pierwszych stron. Cudowne jest to, że prawie sto lat temu powstały książki, na których obecnie bazuje się wielu autorów fantastyki, że po tak długim czasie wciąż są popularne i mają rzesze fanów na całym świecie.

3.Czy zdarza Ci się robić notatki w książkach, które czytasz? 
Notatek raczej nie robię, jeśli już, to po prostu ołówkiem i karteczkami zaznaczam sobie cytaty, które potem przepisuję (albo nie) do zeszytu.

4.Jaka jest najdziwniejsza książka, jaką w życiu przeczytałaś/przeczytałeś?
Jejku, nie pamiętam! Było w mojej czytelniczej historii wiele książek, po przeczytaniu których kilka godzin zachodziłam w głowę, o co tam w ogóle chodziło, ale niestety nie pamiętam ich tytułów :(

5.Czy jest jakaś lektura, której nie przeczytałaś/przeczytałeś?
Oj, żeby tylko jedna... Niestety nie przeczytałam zdecydowanej większości lektur, które omawiałam w szkole. Każdą z nich zaczynałam, jednak z wielu różnych przyczyn nie udało mi się ich dokończyć.

6.Jakie są Twoje najwcześniejsze wspomnienia z czytaniem?
Przedszkole! Pamiętam, jak w jednej z początkowych grup nasza opiekunka (czy jak one się tam tytułują) stwierdziła, że jak na tak młody wiek - miałam pięć, może sześć lat - czytam bardzo ładnie i raz czy dwa w tygodniu przed obiadem siadałam na takim uroczym różowym krzesełku i czytałam bajki całej swojej grupie :D

7.Którego książkowego bohatera chciałabyś/chciałbyś mieć za swojego przyjaciela? Dlaczego?
Wybieram Aleca. Stworzylibyśmy idealną parę wiecznie zirytowanych, bezczelnych i nienawidzących świata wyrzutków społeczeństwa XD

8.Czy myślałaś/myślałeś o karierze pisarskiej? Jeśli tak, to jakiego gatunku książki chciałabyś/chciałbyś pisać?
Kiedyś miałam taki cichy plan napisania książki (albo kilku), nawet próbowałam swoich sił i pisałam opowiadania fantastyczne, ale na całe szczęście w porę się opamiętałam i przestałam mieć nadzieję na zostanie najlepszą pisarką swojego pokolenia. Całe szczęście...

9.Co, oprócz czytania, lubisz robić w wolnym czasie?
Jeśli nie mam nic do zrobienia do szkoły to albo po prostu siedzę z mamą w pokoju i oglądamy telewizję, albo zmarnuję czas w internetach, albo wyjdę na spacer.

10.W jaki sposób układasz książki na półce? Pochwal się swoją biblioteczką!
Książki układam głównie tak, żeby się pomieściły XD
Mam w pokoju trzy regały, i jeden zawiera głównie serie i moje ulubione książki, na drugim, najmniejszym, trzymam książki z biblioteki i takie, które czekają na napisanie recenzji, a trzeci zajmuje cała reszta.

11.Czytasz książki w obcym języku?
Zdarza się! Teraz głównie skupiam się na opowiadaniach Tales from Shadowhunter Academy, poza tym mam na półce parę książek po angielsku i mam nadzieję, że jakoś w niedalekiej przyszłości uda mi się je przeczytać :)

You Might Also Like

0 komentarze