[27] Jude Watson - 39 wskazówek: Sekret grobowca

12:00:00





Tytuł oryginału: THE 39 CLUES: Beyond The Grave
Autor: Jude Watson
Przekład: Grażyna Smosna
Wydanie: Wydawnictwo INITIUM
Liczba stron: 207






Czternastoletnia Amy Cahill i jej młodszy brat Dan – zdradzeni przez kuzynów i opuszczeni przez wuja – korzystając z mglistej podpowiedzi, wyruszają do Egiptu, by odnaleźć jedną z trzydziestu dziewięciu wskazówek prowadzących do źródła niewyobrażalnej potęgi. Po przyjeździe niespodziewanie otrzymują wiadomość od swojej zmarłej babci. Czyżby Grace postanowiła pomóc osieroconym wnukom? A może Amy i Dan powinni przygotować się na kolejną, najbardziej dotkliwą ze wszystkich zdradę?

Seria 39 wskazówek:
Labirynt kości | Fałszywa nuta | Złodziej miecza | Sekret grobowca | Czarny krąg

Powoli docieramy do końca fragmentu serii wydanego w Polsce. Tym razem dzieciaki, razem z Nellie i wybrednym kotem Saladinem po ciężkiej podróży trafiają do Egiptu, gdzie mają za zadanie odszukać kolejną wskazówkę prowadzącą do wielkiego skarbu. W trakcie poszukiwań poznają dwie dziwne osoby, które starają się im pomóc w poszukiwaniach, jednocześnie wręczając młodym Cahillom coś, co przywróci ich wspomnienia o babci Grace. Jak zwykle nie wiedzą, czy mogą komukolwiek ufać, a jeśli już to zrobią, to konsekwencje mogą okazać się tragiczne.

Ta sama seria, inny autor. I po raz kolejny nie widzę ogromnej różnicy między stylem Jude Watson a całą resztą. Jak dla mnie jest to ogromny plus.
Akcja standardowo pędzi na łeb, na szyję, chwilka spokoju jest czymś naprawdę pożądanym (o ile można mówić o tej chwilce przy dwustustronicowej książce…).
Ciężko tak na dobrą sprawę powiedzieć coś więcej – wiadomo, książka krótka i zwarta.

Sekret grobowca właściwie nie wnosi niczego nowego do serii ani nie zajmuje specjalnego miejsca na mojej półce czy w pamięci, ale książka była bardzo fajną i przyjemną odskocznią od codziennej nudy.

Ocena książki: 6/10
Książka bierze udział w wyzwaniu Przeczytam tyle, ile mam wzrostu
(1,7 cm)
***

To chyba najkrótsza recenzja, jaką kiedykolwiek napisałam. :D
W międzyczasie przygotowuję dla Was relację  z Włoch oraz post zdjęciowy :)

You Might Also Like

4 komentarze

  1. Nie mogę się doczekać tej relacji z Włoch! :D

    http://galeriaksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy o tej serii nie słyszałam, ale wydaje się być to typowa seria dla dzieci, które zwykle czytałam jak miałam 11 lat. Kto wie może kiedyś przeczytam tą serię 39 wskazówek? :)
    I zostawiłam ci odpowiedź u siebie :)

    http://czytadelnia-joan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Zupełnie nie znam serii i nie ciągnie mnie do niej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie już też nie, ale głupio mi zostawić serię jeden tom przed końcem ;)

      Usuń