Liebster Blog Award

12:51:00



Witajcie!
Niedawno zostałam nominowana do LBA – bardzo dziękuję Avis z bloga Książkowe Imperium! :)
Uwielbiam czytać odpowiedzi innych osób, i przyznam szczerze, że tak po cichutku marzyłam o tym, żeby sama zostać kiedyś nominowana – i proszę, oto jestem :D

1. Jaka książka wywarła na Tobie największe wrażenie? Dlaczego akurat ta?

Hm, no cóż, nie będę ściemniać. Niestety jednej książki nie mogę podać, gdyż jest to niemożliwe, bo każda z nich porwała mnie bez powrotu. A mowa tu o dwóch seriach: Dary Anioła oraz Diabelskie maszyny pani Cassandry Clare. Każda z dziewięciu książek wywarła na mnie tak ogromne wrażenie, że choć minął prawie rok od przeczytania Miasta Niebiańskiego Ognia, cały czas nie mogę wyjść z podziwu ze względu na unikalność bohaterów, tak genialne wypowiedzi i momenty w książce, fabuła i pomysł na nią jest niesamowity. Zakochałam się w postaciach z książki (no dobra, w sumie tylko w dwóch, ale cicho! :p), chciałabym mieszkać w Idrisie i przeżywać tak niesamowite przygody jak Jace czy Tessa <3

2. Wolisz książki jednotomowe czy kilku?

Ojej. Szczerze powiem, że nie mam pojęcia. Ogólnie częściej wybieram jednotomowe, ze względu na to, że potem zazwyczaj są problemy ze znalezieniem kolejnych części, a przez to czytanie rozciąga się nawet przez kilka lat, a to już może być męczące. Ale są też przypadki, w których dziękuję autorowi, że stworzył kolejne tomy :)

3. Jak lubisz spędzać czas wolny?

Nad książkami, oczywiście! :D
A tak na poważnie, to bardzo różnie; wszystko zależy od mojego humoru, ilości wolnego czasu, pogody za oknem itd. Najczęściej po prostu leżę sobie przykryta kocykiem, z książką w ręku, słuchawkami w uszach i kubkiem czegoś dobrego do picia obok.

4. Jakie jest Twoje marzenie? Nieważne czy realne, czy nie :)

No, i tu zaczynają się schody :D
Moim największym marzeniem od mniej więcej 6 lat było zwiedzić Włochy, podążyć śladem Roberta Langdona, zobaczyć to wszystko na żywo. Niedawno udało mi się to osiągnąć, i do tej pory nie mogę w to uwierzyć. Moje marzenie się spełniło!!
Mam też oczywiście inne marzenia, których raczej nigdy nie zrealizuję – poznanie swojego celebrity crusha, zobaczenie na żywo zespołów, które już nie istnieją, posiadanie biblioteki wielkiej jak Mount Everest… Trochę tego jest ;)

5. Prowadzisz jeszcze jakieś inne blogi?

Na chwilę obecną nie, ale kiedyś współprowadziłam blogi grupowe, które niestety już całkowicie umarły. Planuję w niedalekiej przyszłości razem z przyjaciółką założyć coś ciekawego :)

6. Jaka jest Twoja ulubiona para książkowa? (lub kilka, wiem jak trudno wybrać jedną :D)

Hahah, faktycznie trudno! Trochę się nad tym zastanawiałam :P
Moje top 3 pary to z pewnością Jace i Clary (Dary Anioła), Will i Tessa (Diabelskie maszyny), Lena i Alex (Delirium)… Ach! I oczywiście Hazel i Augustus (Gwiazd naszych wina) :P

7. Wolisz spędzać czas w domu czy na zewnątrz?

W tym przypadku też jest wiele czynników, od których to zależy. W okresie wiosna-lato zdecydowanie wolę przebywać w domu, ponieważ mam koszmarną alergię na wszelkie pyłki, poza tym bywa strasznie gorąco, a to znoszę bardzo źle. Natomiast każdą chwilę  jesieni i zimy z wielką przyjemnością spędzam na zewnątrz. Kocham oglądać jesienne widoki i śnieg, oraz niską temperaturę :)

8. Co myślisz o ekranizacjach książek?

Ogólnie uważam to za bardzo dobry pomysł, szczególnie biorąc pod uwagę ludzi, którzy z jakiegoś powodu nie mogą czytać książek lub słuchać audiobooków. Niestety większość ekranizacji nawet w najmniejszym stopniu nie oddaje klimatu fabuły i bohaterów książkowych, a szkoda.
Wiadomo, są też ekranizacje, które bywają lepsze niż sama książka! Jednak nie jest ich zbyt dużo, ale swoją jakością nadrabiają ilość ;)

9. Masz jakieś zwierzę? Jeśli tak, to jak się wabi?

Niestety ze względu na alergię nie mogę mieć żadnego zwierzaczka :(
Ale jak byłam młodsza miałam kilka chomików (wszystkie dzięki mojej mamie nazywały się Tosia…), a jakieś dwa, trzy lata temu razem z przyjaciółką przygarnęłyśmy kociaka, który mieszka sobie u niej. Nazywa się Tarja i jest przecudna :)

10. Jaki jest Twój ideał płci przeciwnej?

O matko, tego się nie spodziewałam XD
Uwaga, tu proszę przygotować się na moment gigantycznego fangirlingu, krzyków, pisków i mdlenia przed ekranem komputera (przynajmniej tak, jak to było w moim przypadku, hehehe), ponieważ…
Wygląda tak! :D

*klik na zdjęcie – powiększy się*


 A tak na poważnie, to niewiele różni się od pana ze zdjęć. Wysoki, chudy blondyn o niebieskich oczach, z kolczykiem w nosie i tatuażami. Dajcie mi takiego, to padnę i nie wstanę :D

11. Należysz do fandomów? Jeśli tak, to jakich?

W sumie nigdy nie przywiązywałam większej uwagi do znalezienia się w jakimś fandomie, jeśli coś mi się podobało, to po prostu byłam tego fanką; nie uważałam za obowiązek uczestniczenia w życiu fandomów. Mogę powiedzieć, że do kilku należę, ale nie przeżywam tego aż tak, jak inni członkowie; nawet nie wiem, czy niektóre z nich mają jakieś nazwy! Ale na pewno należę/należałam do Echelonu, Demigods, Lermaniacs (nie wiem, czy to się tak nazywa, ale znalazłam w necie taką nazwę, to rzucam; w każdym razie chodzi o Logana Lermana), Shadowhunters… Naprawdę nie mam zielonego pojęcia, jak to wszystko się nazywa, więc jeśli coś pokręciłam, to mnie poprawcie :P
Jeśli twórczość jakiegoś autora można zaliczyć do fandomu, to dołączam też Johna Greena i Dana Browna. A co mi tam!

O jejku, ale się rozpisałam! Mam nadzieję, że Was nie zanudziłam, i jeszcze nie śpicie :P
Jeszcze raz chciałam serdecznie podziękować Avis za nominację!

A ja tymczasem nominuję:

I oto pytania:


1. Jak wyobrażasz sobie swoje życie za 20 lat?
2. Jaki kraj chcesz odwiedzić najbardziej?
3. Do jakiego książkowego świata chciałabyś/chciałbyś się przenieść?
4. Wolisz, gdy za oknem świeci słońce, czy pada śnieg?
5. Bez czego nie wyobrażasz sobie dnia?
6. Wiążesz swoją przyszłość z książkami? (Chociaż w minimalnym stopniu :) )
7. Czy jest jakaś książka, która całkowicie zmieniła Twój światopogląd?
8. Podążasz za obecnymi trendami? (Modowymi, książkowymi, obojętnie jakimi :P)
9. Jeśli słyszysz o ekranizacji książki, chcesz ją najpierw przeczytać, czy wcześniej obejrzeć film?
10. Czego najbardziej się boisz?
11. Jaka jest książka, którą możesz polecić każdemu?

Trzymajcie się cieplutko! :)

You Might Also Like

9 komentarze

  1. Dziękuję za nominację! ♥ Postaram się jak najszybciej odpowiedzieć na twoje pytania! ♥
    Obserwuję Cię i zapraszam do mnie :*
    isabellin5.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziesiąta odpowiedź- najlepsza :) Chociaż to nie mój typ :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciesze sie, że Ty się cieszysz, że Cię nominowana :) Genialne odpowiedzi, właśnie w LBA uwielbiam to, jak wiele możemy dowiedzieć się o innych osobach :)
    Miłego dnia, Avis ♡

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam czytać takie rzeczy. Dzieki temu lepiej poznaje sie wszystkich blogerów. W sumie na tym to polega :) Ciekawe odpowiedzi. Współczuje alergii. :D Też wole jesień i zime :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluję nominacji :))
    Nie miałam jeszcze okazji przeczytać "Miasto niebiańskiego ognia" a poprzednie tomy bardzo mnie zachwyciły jak również seria "Diabelskie maszyny" *.*
    Pozdrawiam !!
    http://ksiazkowa-mania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za nominację :)
    Bardzo chętnie zrobię taki post :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Przyznam,że przeczytałam dopiero 1 część Darów Anioła a już wiem,że będzie moją ulubioną haha Pozdrowienia z Warszawy:D!
    http://gabxreadsbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń